اخبار داخلی, مصاحبه
شماره: 7660
1393/04/07 - 08:49
پیوند، آخرین راه درمان قوز قرنیه

یک متخصص چشم با بیان اینکه " قوز قرنیه " یک بیماری بسیار شایع است گفت: آمار ابتلا به این بیماری در دنیا یک نفر در دو هزار نفر است اما بررسی ها نشان می دهد که ابتلای آن در خاور میانه مخصوصا در کشور ما بسیار بالاتر از رده جهانی است.

دکتر کاظم امان زاده، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری بنیان افزود: از آنجائی که قوز قرنیه بیشتر رده سنی جوانان را درگیر کرده و " دید " ان ها را کاهش می دهد ، باعث حذف جوانان از چرخه اقتصاد و در کل زندگی می شود.
وی به درمان این بیماری در سال های گذشته اشاره کرد گفت: درمان رایج این بیماری در سال های گذشته عینک بود. پس از مشاهده اینکه عینک بی تاثیر است، برای بیمار پیوند قرنیه انجام می شد و نتایج آن در ابتدا اثربخش نبود اما طی زمان نتایج خوبی حاصل شد. این فوق تخصص قرنیه از روش های جدید درمانی برای بیماری قوز قرنیه خبر داد و گفت: اولا می توان کاملا پیشرفت این بیماری را توسط اشعه ماورا بنفش متوقف کرد و بیمار به مرحله ای نرسد که نیازمند پیوند قرنیه شود. اما چنانچه بیماری پیشرفت کرده و نیازمند پیوند می توان از رینگ های داخل قرنیه استفاده کرد.
دکتر کاظم زاده افزود: این رینگ ها ساخته شده از جنس PMMA که جنس خاصی از پلاستیک است هستند و در قرنیه کاشته می شود و باعث افزایش کیفیت دید بیمار بدون نیاز به تعویض قرنیه می شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه راه های درمانی ذکر شده روتین بوده و در کشور مورد استفاده قرار می گیرد گفت: سلول بنیادی هنوز نقشی در درمان بیماری قوز قرنیه ندارد و پیوند قرنیه آخرین روش درمانی قوز قرنیه است.
به گزارش بنیان قوز قرنیه یک بیماری تحلیل رونده قرنیه چشم است . این بیماری معمولا در سنین نوجوانی یا اوایل دهه سوم زندگی بروز می کند. در این بیماری قرنیه نازک شده و شکل آن تغییر می کند. قرنیه به طور طبیعی شکلی گرد یا کروی دارد ولی در قوز قرنیه شکل قرنیه برآمده و مخروطی شکل می شود.
انتهای پیام/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved